woensdag, december 29, 2010

Wintersport in de Vogezen - vooruitblik op januari Nieuwsbrief


De eerste Nieuwsbrief van het nieuwe jaar 2011 zal gaan over wintersport in de Vogezen.

Natuurlijk kun je hier skiën. Behalve alpine-skiën hebben we het dan natuurlijk ook over langlaufen. Bij mijn voorbereidingen kwam ik ook 'ski-wandelen' tegen. Dat doe je ook op ski's en niet op raquettes, dat is weer wat anders.

Er wordt hier ook aan ski-schansspringen gedaan. Bij Les Bas Rupts/ Gerardmer is daartoe een baan gemaakt, waar je overigens ook zomers terecht kan.

VTT is hier het gehele jaar populair. Dat wil zeggen: ook in de winter kun je er op je mountainbike in de sneeuw op uit.

Ik vond diverse adressen waar je met poolhonden actief kunt zijn. Wandelen is mogelijk, maar je kunt er ook op uit met de hondenslee onder leiding van een musher.
Ik vond een stel dat hiernaast ook nog rendieren houdt. Die kunnen je slee natuurlijk ook trekken. Hun boerderij 'Klein Finland' ligt vlakbij Lac Blanc op zo'n 900 meter hoogte. Bijgaand filmpje werd op Direct8 over hen uitgezonden.

Meer informatie vindt u straks in de januari Nieuwsbrief.
Wilt u de Choses-des-Vosges Nieuwsbrief ook ontvangen stuur me dan SVP een mailtje.

Geen opmerkingen: